شرایط نگهداری ماهی تایگر بارب

خصوصیات ظاهری تایگر بارب

بارب ماهیان از آن جمله ماهیانی هستند، که در محیط‌های کم عمق و شفاف با جریان ملایم آب‌های شیرین زندگی می‌کنند. در حیات وحش می‌توان آنها را تا اندازه 7 الی 10 سانتی متر رشد می‌کنند. ولی در آکواریوم بیشتر از 3 سانت رشد ندارند. بارب ماهیان می‌توانند تا 7 سال زنده بمانند و همچنین، در 3 ماهگی به بلوغ میرسند که آماده باروری هستند. از خصوصیات بارز تایگر بارب تهاجمی بودن این ماهیان است. بنابراین باید در نگهداری این ماهی با سایر ماهیان دقت شود. بیشترین گروهی که می‌توان آن‌ها را در کنار ه قرار داد 12 عدد است.

همچنین، مقاله گورامی ماهیان را مطالعه نمایید.

در صورتی که تمایل دارید تعداد بیشتری را با هم نگهداری نمایید باید اندازه آکواریوم خود را در نظر داشته باشید. به لحاظ ظاهری پوزه مثلثی داشته و نوارهای تیره رنگی را به صورت متناوب بر بدن خود دارند. نکته جالب اینکه اگر غذاهای خوب و رنگی به این ماهیان داده شود، هم خوشرنگ‌تر خواهند شد و هم فلس‌های براقی خواهند داشت که باعث جذابیت بیشتر این ماهیان خواهد شد. دیگر ماهیانی که می‌توان آنها را در کار تایگر بارب نگهداری کرد تتراها هستند. برای خرید تترا با کارشناسان ما در تماس باشید.

برای خرید تایگر بارب به وبسایت شاب فیش مراجعه نمایید.

آکواریوم مناسب تایگر بارب

از شرایط نگهداری ماهی تایگر بارب دمای مناسب بودن دمای آکواریوم تایگر بارب در بازه  25 تا 28 درجه سانتی گراد و میزان اسیدیته آب بین 6 تا 8 است. اما این ماهیان توانایی زندگی در آب‌های 18 درجه هم دارند. بهتر است از گیاهان طبیعی  مانند سرخس در کف آکواریوم استفاده نمود. همچنین چوبهای شناور نیز بسیار مفید است.از طرفی، میزان لیتراژ آب برای 8 عدد تایگر بارب 80 لیتر است و اگر تعداد بیشتر شود به ازای هر تایگر بارب 10 لیتر آب نیاز است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

منو اصلی